CRM tizimi - bu nafaqat ma'lumotlarni, balki mijozlar haqidagi bilimlarni saqlaydigan ma'lumotlar bazasi. Saqlangan ma'lumotlar juda xilma-xil bo'lishi mumkin (aloqa ma'lumotlari, kompaniyalar, hamkorlar, bitimlar, qo'ng'iroqlar, xabarlar, tijorat takliflari va boshqalar haqida ma'lumot) va bu ma'lumotlarning hatto bir qismini yo'qotish korxonaning ishi va daromadiga juda sezgir bo'lishi mumkin.
Ma'lumotlarni saqlash printsipiga asoslangan CRM tizimlarining ikkita asosiy turi mavjud - mahalliy nusxalar va bulutli CRM tizimlari.
Mahalliy CRM tizimlari, aksariyat hollarda, ma'lumotlarni foydalanuvchi diskida yoki mijoz-server arxitekturasida, server vazifasini bajaradigan kompyuterda saqlaydi. Bunday tizimlar nosozliklarga juda sezgir va bu tizimlarda ma'lumotlarni yo'qotish ehtimoli yuqori.
To'liq CRM tizimlari ma'lumotlarni saqlash uchun tijorat yoki notijorat ma'lumotlar bazasini boshqarish tizimlaridan (DBMS) foydalanadi. Bunday tizimlar nosozliklarga nisbatan ancha chidamli va agar to'g'ri sozlangan bo'lsa, ma'lumotlarning arxivlangan nusxalarini yaratishi va saqlashi mumkin, agar kerak bo'lsa, oxirgi nazorat punktidan ma'lumotlarni qayta tiklash mumkin. Bunday tizimlarni bulutli xizmatda o'rnatishda siz juda ishonchli, nosozliklarga chidamli va kengaytiriladigan CRM tizimini olishingiz mumkin. Shuningdek, bunday CRM-ni mahalliy ajratilgan korporativ serverlarda joylashtirish mumkin, ammo bu holda fayl serverlari va ma'lumotlar bazasi serverlarini to'g'ri sozlash va boshqarish haqida g'amxo'rlik qilish kerak. Bulutli CRM tizimlari va "dunyoga" kirish huquqiga ega tizimlar bilan ishlashda siz butun CRM tizimiga kirish uchun xavfsizlik tizimining to'g'ri konfiguratsiyasiga va foydalanuvchilar tomonidan ma'lumotlarga kirishni taqsimlashga alohida e'tibor berishingiz kerak. , chunki CRM tizimingizda to'plangan bilimlar sizning pul ishlashingiz uchun vositadir va hech qanday holatda raqobatchilaringizga ma'lumotlarning sizib chiqishiga yo'l qo'ymasligingiz kerak.